עופרה הובר – מורת הפילאטיס שלי בזמן ההיריון

עופרה הובר – מורת הפילאטיס שלי בזמן ההיריון – אין ספק שאחת מהתקופות הכי מאתגרות שהיו לי בחיים, הייתה תקופת ההיריון. אומנם זה נכון שמדובר על תקופה קסומה ומלאה בהתרגשות, אך מה שהרבה פעמים לא מספרים לנו, הנשים ההרות, זה שהתקופה הזאת גם מלחיצה.

זה נכון בכל היריון, אך כאשר מדובר על ההיריון הראשון, זה בא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר. מה אני יודעת על כל שבוע בהריון? והאם העובר בסדר? איזה עוד בדיקות כדאי לי לעשות ובעיקר – איך תיראה הלידה? האם אספיק להגיע לבית החולים? ומה יקרה אחר כך? כל אישה הרה חווה את המתח הנוראי הזה, ועל חלק מאתנו זה משפיע גם ברמה הגופנית.

בנוסף לכל האתגר הנפשי, אין ספק שהיריון מביא איתו גם לא מעט שינויים פיזיים שלא תמיד קל להתמודד איתם. כאבי הגב נוראיים וכך גם הכאבים באיברים האחרים בגוף, מה שמוביל לשאלה: האם אפשר לעשות משהו בנידון? כל השאלות האלה הטרידו אותו כשהייתי בהיריון, והאמת היא, שהבנתי מהר מאוד שאם אני לא מתחילה לעשות פעילות גופנית, כנראה שאני ארגיש רע מאוד.

זו הייתה הסיבה שבגללה התחלתי לחפש פעילויות גופניות שונות שיכולות להתאים לי, כי היה לי ברור שלא כל פעילות גופנית תוכל למצוא חן בעיני בהיריון. חיפשתי משהו עדין אך משהו שגם יוכל לתת לגוף שלי את החיזוק ואת היציבות שלה הוא זקוק. כך קרה שהתחלתי לחשוב על פילאטיס, והאמת היא, שחבל שלא עשיתי את זה כבר מזמן.

פעילות גופנית שיש בה הכול מהכול

אני מודה שעד אותו שלב, כל הנושא של פילאטיס לא ממש היה מוכר וברור לי. לא ידעתי מה זה אומר ומה זה בכלל פילאטיס מכשירים. מה יכול להתאים לי יותר ואיך לבחור את שיעורי הפילאטיס הכי טובים לי? כל אלה היו תעלומה עבורי, וגם ממש לא היה לי מושג איך לבחור את המורה הכי טובה שיש.

מכל מה שיצא לי לשמוע מאחרים, בחירת מורה לפילאטיס זה לא באמת משהו פשוט. יש הרבה נשות מקצוע בתחום הזה, והיה לי ברור שרק חלק מהן יכולות לעשות עבודה טובה. בנוסף, היה לי גם ברור שאם אתחיל לעשות שיעורי פילאטיס עם מישהי שאין לי כימיה איתה או שאני לא מעריכה, זה לא באמת יעבוד.

לכן החלטתי לחקור עוד ועוד את הנושא, כי אם יש משהו שלא רציתי שיקרה לי, זה להתחיל לעשות פילאטיס ואז לא להתמיד. היה לי גם ברור שככל שההיריון יתקדם, היכולת שלי להתמיד תהיה קטנה יותר, פשוט כי זה קשה. לכן, אם אני יכולה לבחור מורה טובה שתלווה אותי לכל אורך הדרך בצורה מוצלחת, למה בעצם לוותר על כך?

זה היה מה שהוביל אותי בסופו של דבר אל עופרה הובר, כי לא מעט אנשים שדיברתי אתם סיפרו לי רק דברים טובים עליה. הם סיפרו לי עד כמה היא עדינה אך מקצועית, מנוסה וסבלנית, והאמת היא, שהיה לי ברור שזה בדיוק מה שאני מחפשת.

השילוב בין תנועה, נינוחות ורוגע

אם יש משהו שהיה מאוד משמעותי בעיני בהיריון הראשון, היה נושא הרוגע. היה לי ברור שאני צריכה להישאר כמה שיותר רגועה, וזאת למרות כל המתחים שתמיד מתלווים לשלבי ההיריון השונים. לכן גם בחרתי בפילאטיס בתור ספורט שמתאים לתקופה הזאת.

מצד אחד, פילאטיס מחזק את הגוף, אך מצד שני, יש בספורט הזה משהו מאוד מרגיע. לכן זה גם לא ממש הפתיע אותי לגלות שאני לא היחידה שעושה שיעורי פילאטיס בהיריון. היה לי ברור שעוד ועוד נשים רוצות לחזק את עצמן ולהרגיש יותר טוב בתקופה הזאת, ולכן זה לא הפתיע אותי לגלות שיש גם קורסים מיוחדים לנשים הרות.

למעשה, חלק ממה שהוביל אותי לבחור לעשות פילאטיס אצל עופרה הובר, הייתה העובדה שהיא מתמחה, בין היתר, בתחום הספציפי של פילאטיס לנשים הרות. מעבר לעבודה שמאוד נהניתי מהתרומה של הפילאטיס לתקופת ההיריון שלי, גם מאוד נהניתי מהמפגש עם נשים הרות אחרות. היו לנו אינספור נושאים משותפים כך שהחוויה המשותפת הייתה נעימה.

פעילות גופנית במחיר נוח

עוד דבר שהטריד אותי כשהתחלתי לחשוב על פעילות גופנית בתקופת ההיריון, הייתה השאלה כמה באמת אפשר וצריך לשלם על העניין הזה. מצד אחד, אין משהו חשוב יותר מאשר לדאוג לגוף שלי כשאני בהיריון, אך מצד שני, כמה אני צריכה להשקיע בכך מבחינה כלכלית?

זו הייתה עוד סיבה שבגללה בחרתי בסופו של דבר בעופרה הובר הנפלאה. הסכום ששילמתי על קורס פילאטיס לנשים בהיריון היה סביר ביותר ביחס לאפשרויות האחרות שחיכו לי באזור. לכן ברור מדוע, גם במובן הזה, כאשר אישה הרה מבקשת ממנה המצלה על פעילות גופנית, אני מיד מספרת לה על עופרה הובר. השילוב בין פילאטיס, מקצועיות ומחירים טובים הוא עניין שלא הולך ברגל ולכן ברור מדוע כל אחת יכולה ליהנות מזה.

עופרה הובר – מורת הפילאטיס שלי בזמן ההיריון