המהפך הגדול של חיי

פילאטיס עם עופרה הובר – המהפך הגדול של חיי – לפני כשנתיים התחלתי להרגיש, בלי שום הודעה מוקדמת, כאבים נוראיים בכל הגוף. זה אומנם התחיל בנקודה מאוד מסוימת בגב, אבל שמתי לב שגם חלוף הזמן הכאבים עברו לעוד ועוד אזורים בגוף.

בוקר אחד היה נדמה לי שזהו, אם אני לא עושה משהו בנידון, אני לא אוכל יותר לזוז. לא אוכל לחזור לפעילות מלאה ולא אוכל להמשיך ולנהל את המשרד שלי כרגיל. לא באמת יכולתי להרשות לעצמי לסבול מהכאבים האלה לאורך  זמן, וזו הייתה הנקודה שבה התחלתי לקחת, על בסיס יומי, משככי כאבים.

אומנם בהתחלה הם עבדו נפלא, אך בפועל הרגשתי שאני הולכת ומתמכרת. הבעיה הייתה לא רק ההתמכרות, אלא גם העובדה שהם גרמו לי להרגיש טשטוש. לכן הבנתי שגם זה לא יכול להיות הפתרון והחלטתי לנסות משהו אחר, טבעי יותר: ספורט.

אנשים רבים שעוסקים בפעילות גופנית על בסיס קבוע המליצו לי על האופציה הזאת, אבל האמת היא, שהקשר ביני ובין ספורט היה מקרי לחלוטין. לכן, אפילו שהצלחתי לגייס את כל הרצון הטוב שלי, לא ממש היה לי ברור באיזה ענף ספורט לבחור ואיך לעשות זאת הלכה למעשה.

הרגע שבו התאהבתי בפילאטיס

האמת היא, ששמעתי על הרבה מאוד אנשים שעשו פילאטיס על בסיס קבוע, אבל לא הייתי בטוחה שזה בדיוק מה שיכול להתאים לי. מה שכן היה לי ברור, זה שאם אני כבר יוצאת מהבית כדי לעשות פעילות גופנית, זה חייב להיות ספורט שבאמת מועיל.

רציתי לא רק להפסיק לסבול מהכאבים של החודשים האחרונים, אלא רציתי גם לעצב את הגוף ולחזק אותו. יום אחד ישבתי עם אחת מהחברות הכי טובות שלי ושמעתי ממנה הרצאה שלמה על נפלאות הפילאטיס. זו אומנם לא הייתה הפעם הראשונה שבה שמעתי על האופציה הזאת, אבל משהו באותה שיחה באמת עורר בי עניין.

הבנתי מחברתי הטובה שפילאטיס, דווקא בגלל שזה ספורט עדין, יכול לעשות את ההבדל. אני מודה שעברו עוד כמה חודשים עד שבאמת החלטתי לעשות משהו בנידון, אך מה שמשנה, זה שבסופו של דבר זה קרה: החלטתי להשתתף בשיעור ניסיון.

בחירת מורה טובה לפילאטיס זה כל העניין

כבר ברגעים הראשונים שבהם התחלתי לחפש לי מורה טובה לפילאטיס, הבנתי שלמעשה מדובר על עולם ומלואו. כל כך הרבה אנשים עושים פילאטיס, עד כי בחירת המורה הכי טובה שיש זו הפכה להיות משימה משמעותית וקשה.

מצד שני, היה לי גם ברור שאני כן צריכה להשקיע בעניין הזה, כי מכל מה ששמעתי מאחרים, הבנתי שאם המורה לא טובה, קשה מאוד להתמיד בספורט הזה. לכן עשיתי מחקר של ממש וקראתי אינספור חוות דעת שונות אודות מורות ומורים לפילאטיס.

בנוסף, כמובן שגם נושא הלוגיסטיקה היה חשוב לי. רציתי שכל נושא הספורט ישתלב בחיי היומיום שלי בצורה קלה ונוחה. לכן היה לי ברור שאם אמצא מורה טובה לפילאטיס בחיפה, כשאני בכלל גרה בגבעתיים, זה לא באמת יהיה ריאלי.

אני הרי לא מחפשת להכביד על חיי, אלא להפך: להקל עליהם ולמצוא גם את הזמן לעצמי. לכן, אחרי כל מה שקראתי ושמעתי, בסופו של דבר קבעתי לעצמי שיעור אצל עופרה הובר, שעליה שמעתי אינספור חוות דעת טובות.

שיעור ראשון בפילאטיס

עופרה קיבלה בחיוך גדול, והאמת היא, שכבר מהרגעים הראשונים ידעתי שאני במקום הנכון. אומנם ידעתי שלא יהיה לי פשוט להתמיד בשיעורי הפילאטיס, כי אני כזאת, אך מצד שני, משהו בחיוך של עופרה היה מרגיע.

סיפרתי לה על הכאבים שמהם אני סובלת והיא הקשיבה בעניין. היא שאלה אותי לא מעט שאלות ומיד התחלנו בשיעור הפילאטיס הראשון בחיי. זו הייתה חוויה נפלאה, בין היתר, כי בחרתי לעשות את זה במסגרת של שיעור פרטי. היה לי ברור שאני משלמת הרבה יותר מאשר על קורס פילאטיס שכולל מספר שיעורים, אך מצד שני, גם ידעתי שזה יותר מתאים לאופי שלי.

לא הייתי צריכה להתאים את עצמי לאחרים או לשעות מסוימות של הקורס, כי למעשה הכול התנהל בהתאם לדרישות שלי. בנוסף, עופרה היא מדריכת פילאטיס עם ניסיון כל כך רב, כך שהיה לי ברור שאיתה אני לא צריכה לדאוג.

פרידה נעימה מהכאב

הדבר היחיד שעופרה כן ביקשה ממנה, היה להתמיד. אומנם זה נשמע פשוט, אך עבור אישה כמוני, עסוקה ושאינה אוהבת לעשות ספורט, זו הייתה משימה לא קלה. יחד עם זאת, היה משהו בעופרה שעורר את האמון שלי והחלטתי שאני הולכת לעשות את זה, כי אם התחייבתי, התחייבתי.

כך קרה שמצאתי את עצמי עושה פילאטיס פעמיים בשבוע, ופתאום, בלי הודעה מוקדמת, הכאב נעלם. קמתי בוקר אחד ושמתי לב שאותו כאב מטריד כבר בכלל לא מהווה חלק מחיי. לכן גם היום, אחרי שכבר עברו חודשים רבים, אני יודעת שפילטאיס עם עופרה הובר זו הייתה ההחלטה הטובה ביותר שלקחתי בשנים האחרונות ואני ממליצה על כך לכולם.

מורה טובה לפילאטיס